Sterk routemerk
“Klompenpaden” zijn uitgegroeid tot een sterk en kwalitatief wandelroutemerk. Ze hebben een aantal vaste kwaliteitskenmerken, waaraan elk Klompenpad dient te voldoen. Naast fysieke kenmerken, is er een vaste huisstijl voor alle communicatieproducten: de folder, de app, informatiepanelen en de website.Deze uniforme uitstraling zorgt voor herkenbaarheid en grote bekendheid onder wandelaars.De website Klompenpaden.nl trekt jaarlijks zo’n 1.500.000 digitale bezoekers.De gratis routes in de Klompenpaden app ca. 850.000 downloads per jaar.Via foto’s, tekst en filmpjes komen wandelaars meer te weten over de omgeving en het landschap.Via de eigen Klompenpad Facebookpagina en twitter (#klompenpad en #klompenpaden) worden laatste nieuwtjes gedeeld
Burgerparticipatie
Het realisatieproces komt tot stand door een grote mate van burgerparticipatie en burgerbetrokkenheid. Zij dragen niet alleen bij aan de realisatie maar zorgen ook voor het onderhoud en beheer van het Klompenpad. De vrijwilligers lopen het pad na, signaleren knelpunten en doen kleine onderhoudsklussen zoals zwerfafval ruimen, maaien en klein snoeiwerk zodat het pad goed begaanbaar blijft. Ook particulieren die hun grond openstellen voor wandelaars leveren een wezenlijke bijdrage op het gebied van burgerparticipatie.Klompenpaden vergroten niet alleen de toegankelijkheid leefbaarheid van het platteland, maar leveren ook een stimulans aan de lokale economie en dragen bij aan een betere verspreiding van toeristen en recreanten in minder drukbezochte gebieden.